.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
دیوار تاریخی گرگان در انتظار ثبت جهانی

 مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان، در جمع خبرنگاران گفت: تمام آداب و رسوم و صنایع دستی کشور در جشنواره اقوام جمع آوری شده و مردم توانستند از نزدیک با این آداب و رسوم آشنا شوند.

به گزارش خبرگزاری شبستان ،قربان عباسی افزود: در جشنواره اقوام بیش از 50 هزار نفر بازدید کردند.

وي خاطرنشان کرد: در این جشنواره در بحث صنایع دستی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش جمعیتی و حدود 40 درصد فروش داشته است.

عباسي افزود: در جشنواره اقوام بیش از 40 متر پارچه توسط روابط عمومی سازمان میراث و فرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گلستان تهیه شد که ظرف یک ساعت و نیم 60 هزار نفر بازدید کننده آن را امضا کردند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان با بیان اینکه 6 شبکه داخلی وخارجی برای پوشش اخبار جشنواره اقوام وارد استان گلستان شدند، گفت: در این جشنواره برای پوشش قرار دادن اخبار سه شبکه داخلی (یک، دو و شبکه خبر) و سه شبکه خارجی وارد استان شدند که متاسفانه صدا وسیمای گلستان در این بحث زیاد ورود پیدا نکرد.

وی اذعان داشت: با توجه به اینکه در جشنواره اقوام در سال 91 کیفیت بالاتر بوده است مبلغ 230 میلیون تومان کاهش هزینه نسبت به سال گذشته و این در حالی است که در سال 89 مبلغ 470 ملیون تومان هزینه شده است.

عباسی تصریح کرد: ره آورد سفر رئیس جمهور، معاون رئیس جمهور ورئیس گردشگری کشور به گلستان در جشن ثبت جهانی برج قابوس این بود که توانسته فرایند ثبت جهانی شدن دیوارآجری گرگان در دستور قرار گیرد و در این زمینه پرونده تشکیل شده است.

وی با بیان اینکه هرساله هرکشور می تواند حداقل دو اثر تا حداکثر سه اثر را برای جهانی کردن به یونسکو معرفی کند، گفت: استان گلستان دارای 3تا 4 اثر جهانی است.

عباسی افزود: مناره های مسجد جامع که از دوره سلجوقیه بوده است یکی از اقداماتی بود که در سال 91 در دستور کار قرار داشت که با همکاری مرجع تقلید آیت الله علوی توانسته کارهای خوبی انجام شود.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان در خصوص کاخ آقا محمدخانی گرگان یادآور شد: سپاه نینوا گلستان این کاخ را تحویل سازمان میراث وفرهنگی، گردشگری وصنایع دستی گلستان داده تا بتوان موزه زن را در دفاع مقدس و یا در انقلاب اسلامی راه اندازی شود و بانوان بتوانند از این موزه استفاده کنند.


وی با اشاره به تپه قلعه خندان گفت با همکاری شهرداری تپه قلعه خندان حفظ شد و هم محل عبور و مرور مردم حفظ شده است.


عباسی با بیان اینکه ثبت سه اثر چهل منبر گرگان، ابریشم بافی در مینودشت و زیور آلات ترکمن در دستور کار قرار دارد، افزود: در بحث میراث طبیعی سعی شد تا سبزه مشهد، آبشارکبودوال و آبشار مینودشت را به ثبت جهانی رسانده شود.


وی در خصوص بافت قدیمی، گفت: بافت تاریخی در نعلبندان تا مصلی در دوفاز با مبلغ 60 میلیون تومان قرار داد امضا شد و کار سنگ فرش آن و نورپردازی و زیبا سازی از محل نعلبندان تا امام زاده نور انجام گرفت.


عباسی با بیان اینکه در بحث صنایع دستی کار تقریبا خوبی صورت گرفته است، افزود: گلستان در سال 2008 توانسته یک نشان که متعلق به سوزن دوزی بوده است را دریافت کند و در سال 2010 توانست 3 اثر مهر اصالت را دریافت کند و در سال 2012 برای اولین بار 32 اثر برای داوری فرستاده شد که از این تعداد 21 اثر دارای نشان ملی شد.


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گلستان خاطرنشان کرد: از زمان ثبت جهانی برج آجری قابوس تا کنون بیش از 30 درصد افزایش گردشگر خارجی داشته که به برج مراجعه کردند واز ابتدای سال تاکنون 64 هزار نفر گردشگرخارجی وارد استان گلستان شده اند.


عباسی از راه اندازی دو هتل 2 ستاره تا (22 بهمن) سال جاری در استان خبر داد و گفت: با راه اندازی این هتل ها، تعداد 2 هزار و 400 تخت به 5 هزار تخت می رسد تا خدمات خوبی را به مسافران داده شود و گلستان را به عنوان استان مقصد خود انتخاب کنند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.075 seconds.